onsdag 23. juni 2010

Dag 10 - Ålebyen

Jeg har ikke vært i Ålesund etter at jeg med egne øyne såg dommeren lot Jonathan Parr ustraffet klippe ned Jose Mota bakfra - alene med keeper - på Ullevaal, en kald høstdag i 2009.

Jeg kan ikke for det, men jeg har lyst til å skrive at den idioten av en dommer i mine øyne har ødelagt mer for forholdet mellom Molde og Ålesund enn Per Kristian Øyen har ødelagt i forholdet mellom Kristiansund og Molde i sykehussaken, men det kan jeg selvfølgelig heller ikke skrive. Å kalle noen for idiot er jo egentlig å gå for langt....... Eller....?

Uffda, det ble da litt av en innledning til dagens innlegg. Vi er altså kommet til Ålesund - fantastisk fin by, når (hvis) man greier å se bort fra det jeg nevner i innledningen. Kapteinen har bestemt at vi i dag legger stilt i rimelig tid, og koster på oss en middag på en av byens restauranter. Jeg har en mistanke om at han ser dette som en mulighet til endelig å få seg noe skikkelig mat på turen, men han vil ikke innrømme det. "Forpleiningen ombord har vært fortreffelig på hele turen" heter det i en kort pressemelding fra broen.



Dagens etappe fra Måløy ble virkelig "en tur i parken". Havstykket forbi Stad (eller heter det Statt eller Stadt) har jo et skummelt rykte, men for oss ble det blankstille - og litt seiling innimellom. Lite vind nå om dagen, så vi prøver å fange den som kommer forbi. At det til tider kan være tøft over dette havstykket er det ingen tvil om, men altså ikke i dag.



Jeg nevnte i går forskjellige farkoster vi har sett, og legger til denne - bilde denne gang. Merkelig skute. Neppe Russisk denne gangen.

I går ble det vel også lovt at løsninger på diverse quiz, men Kapteinen har bestemt at dette skal utsettes til i morgen - så som en lydig medlem av mannskapet adlyder jeg derfor uten å mukke (det er dødsstraff for mytteri vet dere).



I stedet legger vi ut et bilde (under) fra enda et sted på strekningen Tønsberg - Bud (innsendt via MMS av en blogg-leser) som vi antar flere av dere kjenner til. Den som svarer feil på dette får definitivt minuspoeng! Det er litt uskarpt, men det får gå.....












Hvor er dette??









**
Middagen på Big Horn Steakhouse på Skateflukaia var ikke mindre enn nyyydelig. "Anbefales" heter det i en VELDIG KORT kommentar fra Kaptein Kristiansen.
I morgen gjenstår kun "sjarmøretappen", og vi håper værgudene er med oss så vi får seilt siste biten, og ankomme målet noenlunde som en seilbåt skal.

1 kommentar:

  1. Simon S. (den yngre)23/6/10 23:44

    Sist jeg var på Ullevaal lå den i hovedstaden vår, som (heldigvis, vil kanskje noen si) ikke er Ålesund. ;)
    Vi her hjemme gleder oss til å nyte forpleiningen som kaptein Kristiansen skryter så hemningsløst av. Det blir bra å få ting på rett kjøl igjen. ("Rett kjøl", tok du'n?)
    Kos dere på siste etappen, og velkommen hjem!

    Mvh
    Fokkeslask junior

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.